Podczas live’a na FB omówiliśmy temat sprzedaży, jakich błędów nie popełniać i jak w prosty sposób stać się lepszym sprzedawcą. W związku z tym postanowiłem napisać ten wpis, bo chcę podzielić się z Tobą pewnym spostrzeżeniem z mojej strony jak sprzedawać więcej na rynku nieruchomości.
Ostatnio padło do mnie następujące pytanie:
„Tobie jest łatwiej sprzedawać mieszkania i gotowce, bo jesteś znany. Mi jest trudniej, bo nie jestem jeszcze rozpoznawalny.”
Jak sprzedawać więcej na rynku nieruchomości?
Na początku pomyślałem sobie, że faktycznie może to mieć wpływ i ułatwia nam to w firmie działania sprzedażowe. Nie byłbym sobą, gdybym tego nie przeanalizował i ten mail jest właśnie taką analizą.
6 ostatnich gotowców sprzedaliśmy jeszcze zanim zdążyliśmy dodać ogłoszenie. Kto je kupił?
-2 gotowce kupił klient od naszego pośrednika Maćka,
-1 gotowca kupiła osoba poznana na konferencji,
-1 gotowca kupił klient naszego pośrednika Jacka,
-2 gotowce kupiła osoba, która współinwestuje z nami w kamienice.
3 ostatnie posprzątane flipy:
-1 mieszkanie kupił klient od innego inwestora Wojtka,
-1 mieszkanie kupił klient z Facebook Story ze znajomych.
-1 mieszkanie kupił klient z Olxa.
Jaki jest z tego wniosek?
Jeżeli robisz swoje, rozmawiasz z ludźmi, masz dobry produkt, mówisz o tym co sprzedajesz osobom, z którymi się spotykasz na co dzień to nie musisz budować ogromnych zasięgów, kanału na YouTube ani dużej grupy na Facebooku.
Możesz pracować sobie po cichu i sprzedawać kiedy przyjdzie do tego odpowiedni moment.
Przeczytaj również: Jak zarabiać na nieruchomościach – Wróg numer 1 zysków
Jak z reguły sprzedawać więcej – Podsumowanie
To co na pewno musisz jednak robić to:
- Mówić częściej o tym co sprzedajesz.
- Wrzucać od czasu do czasu coś na social media / relacje na Instagrama / Facebooka, aby Twoi znajomi kojarzyli co robisz i czym się zajmujesz.
- Być w kontakcie z pośrednikami, wybrać 2-4 z którymi pracuje Ci się najlepiej.
- Sprzedawać zanim mieszkanie będzie gotowe. My nigdy nie czekamy do końca remontu / przygotowania mieszkania tylko ogłaszamy je wcześniej. Decyzja o zakupie mieszkania często poparta jest analizą opłacalności, więc dajmy na to czas naszym klientom podczas finalizacji remontu.