Zapisz się do newslettera i odbierz dostęp do bezpłatnych materiałów o nieruchomościach

najemca kto to

Najemca – Kto to i czy zawsze ma rację ⛔

Hej,

Dziś przewrotnie zacznę od pytania:

„Najemca – Kto to według Ciebie jest?”

Niech zgadnę, klientem? Taka była moja pierwsza odpowiedź 😉

A jak ma się do tego koncept „klient ma zawsze rację”?

Najemca – Kto to?

Wstaw zamiast „klient” słowo najemca.

NAJEMCA ma zawsze rację…

No, niezbyt 😉

Zatem kim on jest jeśli nie jest klientem…

A co powiesz na koncept, że jest pracownikiem.

– Pracownik przynosi Twojej firmie pieniądze, najemca też.
– Pracownik powinien przestrzegać pewnych zasad, najemca też.
– Pracownik, aby był dobry, musi zostać odpowiednio wyselekcjonowany, najemca też.
– Złych pracowników zwalniasz, najemców też.
– Dobrych pracowników chcesz jak najdłużej, najlepiej na zawsze. Najemców też.

Czego zatem uczy nas to podejście?

 Jest to coś z czym zmagaliśmy się w firmie. Skoro najemca = pracownik (jak śmiesznie by ten koncept nie brzmiał) to czy wkurzyłbyś się na pracownika:

– Jakby w pierwszym dniu pracy miał do Ciebie pytania?
– Jakby w pierwszym miesiącu popełnił błędy?
– Jakby przychodził do Ciebie kilka razy, aby wyjaśnić coś co dla Ciebie jest oczywiste?
– Jakby czegoś nie rozumiał albo nie doczytał?

Pewnie nie, bo to normalny proces uczenia się. Dlaczego zatem wymagamy tego od najemców, aby od razu wiedzieli co i jak?

Pamiętaj, że nie każdy z nich ma doświadczenie w byciu najemcą.

Jak negocjować i ustalać warunki z najemcom?

Co zatem możemy zrobić, aby ułatwić obu stroną tę współpracę?

Przygotować krótkie listy kontrolne dla najemców, które w prosty sposób tłumaczą jakie mamy oczekiwania, jakie dokumenty muszą dostarczyć (i do kiedy) i jak mają postępować w przypadku usterek / awarii i nieprzewidzianych sytuacji.

Przeczytaj również: Jak zarabiać na nieruchomościach – Wróg numer 1 zysków

Najemca – Kto to – Podsumowanie

Żyjemy w takim czasach, gdzie uwaga poświęcana jest chwilowo i ten sam komunikat trzeba powtarzać w kółko, aby został w ogóle zauważony.

Dlatego taki zestaw ląduje u najemcy na mailu, dostaje wydruk do ręki podczas podpisywania umowy i zawieszamy go na tablicy w mieszkaniu, gdzie jest cały czas pod ręką.

U nas rozwiązało to masę niedomówień, braków w dokumentach, poprawiło komunikację i ułatwiło życie nie tylko nam, ale i najemcom.

Bezpłatna baza wiedzy

Ostatnio na blogu

Zapraszamy do lektury merytorycznych wpisów na blogu, które pomogą Ci udoskonalić umiejętności w obrocie nieruchomościami.